जगन्नाथ

Хагакүрэ-гээс иш татав

Бичсэн: Бодошрол
Нэгэн хүн Осакад алба хааж дууссаны дараа гэртээ ирж гэнэ. Нутгийн хүмүүс нь түүнийг хархаар цуглаж гэнэ. Гэвч удалгүй тэд бүгд түүнийг дооглон инээж эхлэв- учир нь тэр хүн Камигата нутгийн аялгаар ярьж байж. Үүнээс бодвол, олон жил Эдо эсвэл Камигата мужид удаан амьдарсан хүн өөрийн аялгаа мартахгүйн тулд анхаарал тавих ёстой гэсэн үг.

Гэрээсээ хол байгаа хүн бусдын ёс заншилд дасдаг нь ердийн хэрэг. Гэвч өөрийн мужийн ёс заншлаа хөдөөнийх гэж тооцох нь болхи бөгөөд тэнэг явдал. Эсвэл бусдын ёс заншил хүлээн авч, өөрийнхөө ёс заншлаа хаяна гэсэн бодол мөн адил, ихэд болхи! Өөрийн мужийн ёс заншил ялдам, эсвэл ямбатай биш гэдэг нь муу хэрэг биш- харийн ёсыг дагна гэдэг дуурайн жүжиглэлт юм.

19:00 - 2010-06-26 - Сэтгэгдэл бичих

хэхэ, уулаасаа ямар ч нийгэм өөрчлөгдөж, хувьсч, шинээс шинэрүү нөхөгдөж байдаг. гэхдээ тухайн ард түмний гэх соёлын сэтгэлгээ байж л байдаг. урлагийнхний хувьд тэдний уран бүтээл яах аргагүй европын урлаг, сонгодог урлаг нтртэй холбоотой. нөгөө талаар урлаг бол дэлхийн хэл. тэр ч үүднээс тэгж нэрийдсийн болуу гэж.

Zurai - 11:23 - 2010-07-01

@Хүү: тэр 70 жилийг би бас буруутгаж чадахгүй юм байнлээ. Бид нарт авч үлдсэн юм бий, алдсан оносон нь ч бий- харин алдааг ухамсарлаад, яг юундээр алдсан, хаана оносон гэдгийг сайн тунгаах хэрэгтэй юм шиг байгаа.
Алдааг давтахгүй, оносноо бариад байх л гэж. Алдаа гэж маш үнэтэй зүйл, хоёр давтаж болдоггүй.

Муутай ч, сайнтай ч, өөрийн юмаандаа эзэн байгаад байх хэрэгтэй л гэж ойлгоод байна.
Хэлсэн үгэндээ ч тэр. Монгол соёлд хэлсэн үгийг юу гэдгийг бүгд сайн мэдэж байгаа биздээ...

AmonRa - 22:39 - 2010-06-30

@Дао: миний хэлэх гээд байгаа санаанд ойртоод л байна...
ЭтерналЗул22-ын сээгийг гэвэл, би хувь хүнийг нь сайн таньж мэдэхгүй болохоор, яг ямар учраас хэлснийг нь би сайн мэдэхгүй юм байна. Өөрөө тайлбарлана байх.

Онцлогийн тухайд бол:
Тэр онцлогийг таниулахын тулд би зургаа үзүүлээд, хүмүүст монгол үлгэр яриад, сурах юмаа сураад явдаг л даа- Монголд ирэхдээ хамаг ид хөдөлмөрлөдөг насаа зориулахын тулд. Энэ замыг сонгосноор заримдаа мэдэрдэг юм, бид ямар хүчирхэг соёлтойг: зарим гадны хүмүүс өөртөөн бидний соёлыг нааж байсан удаатай. Уусахын оронд, өөрөө уусгах гэж.
Гэвч хаа явсан газартаа хүмүүс өвөг дээдэс нь ямар гаралтай, ямар угсааны хүмүүс бэ гэдгийг сайн мэдэж, газраасаа шүд хумсаараа зүүгдээд амьдраад байх юм?

Ажиглалтын үүднээс хархаар, ес заншлаар дамжуулан эндхийн хүмүүс өөрийн онцлогоо (Identity), оюун ухаанaa ба ухамсрын төвшингөө дээшлүүлж байх нь харагдаж байх юм- үүнд мэдээж хүмүүжил их үүрэг гүйцэтгэж байна...

AmonRa - 22:30 - 2010-06-30

хүү: иргэний үнэмлэхэн дээр байгаа шөө баримттай ярьжээн :р

за за хувь хүн лүү халдаагүй л болоо :р

dao - 21:51 - 2010-06-30

@dao
Чамаас ашиглаагүй. хэлээ гаргах Монгол хэлний баялаг үгийн сангаас нэгэн сайхан үгийг сонгосон болно. ярзайтал инээх

xvv - 21:38 - 2010-06-30

Өнгөрсөн зүйлд буруу өгөөд яах ч аргагүй гээд суугаад байх нь буруу л гэж боддог. Миний хувьд АмонРа-гийн бичсэнийг уншаад чиний бичсэнийг уншаад арай өөрөөр ойлгосон байж ээ.

Аль ч тохиолдолд нь бай Жавхлангийн хэлж яриад байгаад миний хувьд буруу зүйл байхгүй гэж боддог. Их хуралд нэрээ дэвшүүлсэнд нь ч буруутгаад байх зүйл уг нь бол байхгүй шүү дээ. Адилхан л нэг бөх, мөх, худлаа дипломтой нөхдүүд сонгогдоод орчихсон сууж л байгаашд. Тэгээд ч хүсвэл хэн ч гэсэн нэрээ дэвшүүлж бол болох байх аа. Сонгогдох эсэх нь л юу юм гэхээс (хадуурав :P)

Ёс заншил аа дээдэлье, сэргээе соёлтой байя, хуучин соёлоо хадгалъя гээд худлаа ч байсан ярьж явахад буруудах зүйлгүй л гэж би бодож байна. Тэрийг гол нь ярих эсэх нь тэр хүний эрх шүү дээ. Бас хүлээж аваад дагах эсэх нь ч бусад хүмүүсийн эрх. Хаа очиж манай улс чинь эрх чөлөөтэй. Харин тэр төр мөр рүү чихэх асуудал бол утгагүй л дээ. Тийм юм байж болохгүй гэж бодож байна. Зүгээр л сэргээе, гэсэн нь ярьж хэлээд, бичиж тэмдэглээд, ном сонин гаргаад, тэрийг нь уншаад хүлээж авъя гэсэн нь аваад хэрэглээд явчихвал л болно. Үнэхээр хүнд хэрэгцээгүй орчин үеийн соёлтой зохицохгүй болсон ёс заншлууд нь бол угаасаа ном сударт бичигдвэл бичигдээд л хаягдаад хоцрох байх. Байх нэг нь хөдөөнөө байгаад, зарим нь зохицоод үлдэх нь хотдоо үлдээд явахад л болоо.

Тэр өнгөрсөн 70 жилийн хувьд бол угаасаа энэ үндэстнийг мөхөөх зорилгоор гадны нөлөөгөөр тийм зүйл болсон байх аа. Тийм болохоор өнгөрсөнд буруу өгөөд, биеэ өмөөрөөд байж болохгүй. Зүгээр л товчоор хэлэхэд Ёс заншил бол Соёл мөнөөсөө мөн. Бас хууль дүрэм биш. Сонголт. Гэхдээ энэ бол ёстойгой заншигдаад үеийн үеийн үед үлдээд, дамжаад, хөгжөөд, хасагдах нь хасагдаад, нэмэгдэх нь нэмэгдээд л явах ёстой зүйл байх л даа?

xvv - 21:37 - 2010-06-30

амонра: би харин нэрийг н санахгүй байна дараа санахаараа хэлнээ. мэдээж би үг үсгээр н санахгүй байгаа болохоор утгаар н бичсэн.

хээр хөдөө малаа хариулаад явжаагаа хүнд замын хөддөлгөөний дүрэм шиг хэрэггүй юм байхгүй болохоор л тэр н ёс заншил болоогүй биз :р

аж байдлын ёс-соёл-зан заншил хоорондоо холбоотой эсүүл холбоогүй. гол агуулга н чиний хэлснээр амьд үлдэх тактик. эхлээд амьд үлдэхийн тул морьныхоо хойгуур биш урдуур гарах ёстойг мэдсэн дараа н хүүхэддээ хэлсэн тэр н заншил болсон удаандаа хойгуур н гарсан хүнийг жигшдэг соёл болсон байх.

Identity - онцлог л гэчий амар зүгээр кэкэ. энэ бол мэдээж байх ёстой. "миний үндэстэнийг" "бусад үндэстэнээс" ялгах ялгаа тэр н бахархал болоол байжээг. харин учиргүй харин хүн бүр хамгаалаал бүгд чаддаг мэддэг байх боломж байхгүй.

жишээ н:
eternalzul22 монголчууд гэж ирээд л эхлээд айхтар л хэлж. хэлж байгааг н буруутгахгүй. тийм ч биз үгүй ч биз. мэддэггүй чаддаггүй хүндэлдэггүй л гэнэ. анхнаас н зааж сургаагүй хол хөндий байлгахаар 70 жилийн турш програмчлагдсан хүмүүс чэн яаж гэнэт утгаар н ойлгож мэдэж чадаж хүндлэх юм. тийм л мэдүүлмээр чадуулмаар хүндлүүлмээр байгаа бол багаас зааж сургаад төрийн хэмжээнд авч үзэх хэрэгтэй юм бишүү /энэ төр хийх ёстой гэсэн үгэнд би дургүй гэхдээ төрд хийх ёстой юм байдын байна кэкэ/ гэтэл төр н хаа хамаагүй будаа гурилын үнэд оролцчоод нийгэмтэй холбоотой зүйлд хошуугаа ч хүргэхгүй байхад яагаад хувь хүнээс энийг хамгаал мэд чад хүндэл гээд байгааг л би ойлгохгүй байна.

70 жилийн турш орос хүиүүмжлээр яваад арга барил=шкоол гэж ярьдаг болсон улс гэнэт л өөрийн юм миний юм гэж ярих эрхтэй болчихоод зөвхөн хэлбэр төдийд л өв соёлоо хамгаална гэж муйхарлаад тэрийгээ адилхан амьдрах гэж яваа бусдаас шаардаал кэкэ.

дуучин дуу дуулсныхаа төлөө мөнгө авдаг байж нэмээд төрөөсөө шагнал горьдоод л кэкэ. нээх л их урлаг уран сайхан ард түмний соёл гэгээрэл ярьсан улс. захаасаа жавхлангаас эхлээд гэгээрэлд хүрэх гээд эргүүтчихсэн жишээ байж л байна :р

хүү: би харин бүгдийг н салгаад хаяж гээ гээгүй онцлогтой холбоотойгоо авч үлдээд хамгаалах нэг н хамгаална биз. судлах нэг н судална биз. бид тэрийг н сонсоол бахархаал явжээхэд болоом бишүү л гэх гээд байна.

нэрний тухайд гоёийн би мэднэ кэкэ. гэхдээ хорин хэдэн жилийн патентлагдсан эдийг надаас ашиглуул төлбрөө төл :р

dao - 21:25 - 2010-06-30

@Dao гоё нэр ;)

xvv - 20:16 - 2010-06-30

@Zurai: галбир болов уу? Саяхан Монголд байхдаа "гэгээн муза" гэсэн баярт наадам зурагтаар үзэж байсан юм байна. Гэхдээ муза гэж яагаад хэлснийг би ойлгоогүй. Онгод гэж уул нь бэлхэн монгол үг байдаг. Үүнийг юу гэж бодож байна?

AmonRa - 19:17 - 2010-06-30

@Dao: Тэр фельетоныг дуулаагүй юм байна. Гэхдээ харьцуулалт нэг л бишээ. Замын дүрэм зүгээр л нэг бичигдээгүй нь ойлгомжтой. Замын дүрэм бол тэнэгүүдийн цусаар тэнэгүүдэд зориулж зохиогддог. Илүү дутуу юм болохгүйн тулд.

Харин аж байдлын ёсонд бол монгол хүн морь малаа хүндэтгэж байгаагийн шинж- хамгийн түрүүнд услах г.м. Амьд үлдэх тактиктай холбоотой байх.
Энэ нь бие зөв авч явах нь мөн л соёл шиг л санагдах шиг? Identity гэж англи үг хэлэн дээр эргэлдээд байх юм- бусдаас ялгагдах шинж тэмдэг гэхэд хаашаа юм, бас мөн чанар гэж орчуулахад ч бас л биш...
Хотын амьдрал гэж ярилаа ч, онцлогоо хадгалаад?

AmonRa - 19:13 - 2010-06-30

яагаад хүний нэр ашиглаад байнаа :р

dao - 18:40 - 2010-06-30

@dao
Автобус морь 2 шал ондоо. Тэгээд ч тэр урдуур гүйж байгаа "үхэр"-үүд бол морины урдуур гардаг гэдгийг ч мэдэхгүй л нөхдүүд байгаа байх гэж бодох юм даа? Жишээ жаахан буруу, бас ер нь л жаахан тиймхэн санагдаж байна. Зарим нэг цөөн зүйл хоцрогдсон байж болох ч ёс заншлыг тийм шалтгаанаар бүгдийг нь соёлоос таслаад, хаяж гээвэл утгагүй л санагдана.

Жаахан хүүхдийг шөнө гадагш авч гарахдаа хар халзан туулай болгодог гэх мэт сонирхолтой, бас шинжлэх ухааны үндэслэлтэй ёс заншлууд олон бий.

xvv - 17:36 - 2010-06-30

haraad bhad MGLchuud soyloo hundelj chaddaggui humuus. Duu, Zurag, U.Zohiol geh met urlag, soyliin umnuudaa sain meddeggui, tiimdee ch neeh hundeldeg ch gui bh. Gehde oorsdiih n buruu bish, tiim niigemd osdog blhr l tgdg bh. Ydaj teriig n oligtoi zaadag hicheel ch ordogggui. Es zanshilaa harin dagah hun n dagdag l um shig bgaan.

eternalzul22 - 14:52 - 2010-06-30

эхэлчээгүүмуу :р

нэгдүгээр хичээл: хэрэлдэнэ гэдэг чэн үүнээс л эхэлдийн :р

dao - 14:36 - 2010-06-30

Вас л бодож үзэх ёстой л хэрэг....

luna - 14:04 - 2010-06-30

Тухай:
~Scientia potentia est~


Нvvр
Хувийн мэдээлэл
Архив
Найзууд

Uriankhan Art

Шинэ бичлэгvvд
- Инновацийн тухай
- Хорионы гоо зүй
- Гялс нэг бичлэг
- Шинэчлэл
- Зав гаргаж дуусгав
- Дөрвөн хувьсагч
- Кино ба комиксуудын тухай
- Ойрын хугацаанд хийсэн ажил
- Соёлын ба хүн төрөлхтний нүүдлийн тухай
- Die Antwoord

Найзууд
- Friska
- yuki
- xvv
- Blessing Tara
- gereltuya
- Хүслийнжигүүр
- dadido
- Алмас
- arch_tseegii
- arius
- Zurai
- dao
- Garin
- Бахархал
- luna
- Би зүгээр л бичмээр байна
- Цагаан хараацай
- american boy
- amigo
- BaD_woman
- Bataa
- Боролзой
- Чойрын Хүү
- EDUCATION
- zaya
- boldbaatar
- Zaya
- deizy
- DESI
- Egel_setgel
- Энхмандах
- erida
- My All
- eternalzul22
- undrahbayr
- guumii4u
- Лхагва
- BoLoRmAa
- amur
- kiss_kiss
- last_sopor
- Тархи өрөмдөгч
- mAzze
- Ìÿãìàð
- mizzind
- bylzuuhai
- Нарантунгалаг
- Orgil
- Pada
- PoisonouS Angel
- Monkey
- pupa_inn
- Shuvuukhai
- tamerlan13
- tatah
- Зэрэглээ
- Золоо
- Zuu
- __tungalag
- Solongo
- Aagii
- hairiin boroo



Спэм хамгаалалт:
   
 
xaax